If life gives you lemons ... make a lemon tarte

יום ראשון, 17 במרץ 2013


רציתי לצלם לימונים צהובים.
ואם לימונים... אז לא עדיף טארט לימון  ?


                                             בשבועיים האחרונים חיפשתי מתכון קל יחסית בשבילי,
 שלפעמים אפילו עוגת ביסקוויטים פשוטה מצליחה להרוס... 
ביום שישי בבוקר בדקתי שיש לי את כל המרכיבים, רציתי למכולת לקנות אבקת סוכר, 
ערבבתי, הקצפתי, חיכיתי שעה שהבצק יתקרר... שעה ? 

ביום שישי אחר הצהריים, כשהבית היה שקט, והטארטים הקטנים בדיוק יצאו מהתנור החם,
קראתי בלחישה לדניאל, יודעת מי יהיה המבקר הראשון שלי,
פיזרתי קצת אבקת סוכר על הטארט החמים וחיכיתי לראות מה הוא יגיד...
וכשהמילה הראשונה שנאמרה היא "מעולה" הכנתי את המצלמה לצלם - לימונים ! 













מתכון לטארט לימון: 

בצק פריך מהבלוג ליטקייק :
200 גרם קמח ( כוס וחצי פחות כף)
130 גרם חמאה קרה
50 גרם אבקת סוכר (6 כפות)
1 ביצה

מילוי מהבלוג Tartelette 
80 גרם חמאה
3 ביצים
חצי כוס סוכר
חצי כוס מיץ לימון

הכנת הבצק :
במערבל מזון מערבבים את הקמח החמאה והסוכר,
מוסיפים את הביצה עד שמתקבל בצק. 
את הבצק עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לפחות לשעה.

הכנת המילוי:
להמיס את החמאה ולתת לה להתקרר,
בקערה להקציף את הביצים והסוכר, להוסיף את מיץ הלימון
ואז את החמאה המומסת שהתקררה.

לאחר שעה כשהבצק התקרר, מסדרים אותו בתבניות הטארט ואופים בתנור
 כ- 10 דקות עד שהבצק מזהיב.
מחלקים את המילוי בין התבניות עם הבצק הפריך האפוי
ואופים עוד 15-20 דקות עד שהטארט מעט זהוב.
כשהטארט מתקרר מפזרים מעליו מעט אבקת סוכר. 




33 תגובות :

  1. יאממי יאממי יאממי!
    גם תמונות מעולות וגם מתכון שעושה חשק לרוץ למטבח. חבל שהוא כבר חצי ארוז, יום חמישי מתעופפים מתל אביב :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה :-)
      זה מתכון מוצלח גם קל להכנה וגם טעים מאוד ...

      מחק
  2. כמה שצהוב נראה נפלא בלימונים

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכימה איתך !
      את כל הלימונים שנשארו שמתי בקערה על שולחן פינת האוכל - מקסים !
      :-)

      מחק
  3. נראה מעולה! גם הטארטים וגם הצילומים היפהפיים :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה איילת !
      שמחתי שהמתכון יצא מוצלח והיתה לי אפשרות לצלם !
      :-)

      מחק
  4. סטיילינג מקסים! תמונות משגעות!!

    השבמחק
  5. פוסט משגע!
    איך אני מתגעגעת לצילומי האוכל שלך :-)
    נשיקות

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף לשמוע !
      תודה מקסימה !
      :-)

      מחק
  6. אחלה פוסט ואחלה תמונות.
    צהוב זה הצבע שלי!!
    תביאי ביס ;)

    השבמחק
    תשובות
    1. זה באמת צבע מדהים ! והטארט יצא משגע !
      תודה דנרה ,
      :-)

      מחק
  7. נראה טעים ביותר! וכרגיל התמונות מעלפות :)

    השבמחק
    תשובות
    1. חיפשתי מתכון קל שאני לא אסתבך איתו,
      והוא באמת יצא קל להכנה וטעים !
      תודה
      :-)

      מחק
  8. התמונות, הסטיילנג המשובח והתוצרת...הכל נראה מעולה, בטוח גם טעים !

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ורד !
      נהניתי לצלם את התמונות לפוסט הזה,
      :-)

      מחק
  9. תענוג של תמונות בצהוב!
    האמת שאני לא אוהבת לימון בשום דבר אפוי. לא אוהבת ששמים אותו בעוגות גבינה, לא אוהבת ששמים חתיכות של קליפה מגוררת מעל כל מיני מאפים. איכשהו זה פשוט לא עובד לי. נו, חמוץ! חחחח

    השבמחק
    תשובות
    1. קליפה מגוררת גם אני לא אוהבת,
      וזאת הפעם הראשונה שאני מכינה טארט לימון,
      אבל כשהיינו בצרפת אכלתי עוגה דומה ואהבתי מאוד !

      מחק
  10. אוי כמה זה יפה!!!!

    השבמחק
  11. אווו איזה כיף שיש גם מתכונים!
    מתכננת סשן אפייה הסופ"ש ואכין את הפאי (אחזור לדווח)

    השבמחק
    תשובות
    1. מחכה לשמוע מה את חושבת על המתכון !
      :-)

      מחק
  12. לא מבינה במתכונים אבל הצילומים שלך יפים להתרגש !

    השבמחק
  13. התגעגעתי לצילומים היפים שלך, לימון מוסיף המון. אני כלכך אוהבת לימון בכל דבר, מרק, סלט, אבוקדו, ירקות טריים וכשמגישים פרוסת לימון עם הקולה מוכנה ללעוס אותה כמו ממתק, נראה נהדר!
    חג שמח!

    השבמחק
  14. פוסט מקסים וגם אני התגעגעתי לצילומי האוכל שלך!!! אני אוהבת לימון ובפרט קינוחי לימון. חג שמח :-)

    השבמחק
  15. לאיזה גודל תבנית מתאים המתכון?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי שירה,
      אני הכנתי את הטארט בארבע תבניות עגולות קטנות,
      (כמו שרואים בתמונות)
      אבל אפשר להכין אותו בתבנית טארט עגולה 26 ס"מ

      מחק
  16. אני מעוניינת להכין את הטרט אבל יש לי כמה שאלות.
    לאחר שמכינים את הבצק תחתית להכניס לתנור ?
    ולאחר מכן להכין מילוי ושוב לתנור?
    יש אפשרות לתמונה מהצד של הטרט?
    יש מיליון מתכונים ןהאמת מחפשת אחד טוב שלא מצריך מקרר של כמה שעות

    השבמחק
  17. הי אורית,
    האמת שהפוסט נכתב כבר לפני ארבע שנים ואני לא כל-כך זוכרת. לפי מה שאני רואה באופן ההכנה רשמתי לאפות קודם את הבצק ואז לאפות שוב עם המלית. בכל מקרה גם צירפתי שני לינקים לבלוגים מהם לקחתי את המתכון של הבצק והמלית.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין הרבה לימון אז הם זה יהפוך לטרט לימון?

      מחק
    2. יש מספיק לימון :)
      ולפי מה שאני זוכרת ממש אהבתי את הטארט הזה,
      אבל אני מניחה שיש עוד מתכונים בבלוגים אחרים,
      אז אולי כדאי להסתכל גם שם.

      מחק
    3. האמת כל המתכונים מסובכים עם צורך לשים תמילוי במקרר לפני.

      מחק