שומרת על המשקל - חלק ד'

יום שני, 16 ביולי 2012


אורח חיים בריא היה אחת המטרות שלי כשהגעתי לשומרי משקל
היעד אומנם הוא משקל סביר ונורמלי,
אבל בסופו של דבר כולם יודעים שהירידה במשקל לא תשמר ללא התמדה.
ואחרי שנים של אכילה לא מאוזנת אני מנסה להגיע למצב שלא אקרא לו דיאטה אלא שגרה יומיומית.
אז ברור שאי אפשר לאכול כל יום רק חסה ונבטים, אבל גם אי אפשר לפחד מכל ארוע,
חג וארוחה משפחתית ולראות בהן כמלכודת נקודות וקלוריות, מצב שבו אני נמצאת עכשיו.
אז למה צירפתי תמונה של תה עם נענע ?
כי גם ההתמכרות לקולה דיאט היא חלק מחוסר האיזון בעיניי,
במפגש הקבוע של הקבוצה אליה אני שייכת, עלתה השאלה "מי שותה הרבה קולה דיאט ?"
ואני הרמתי את היד בהיסוס קל, תוך סקירה של מעגל המשתתפים, מחפשת עוד ידיים מורמות.
שתיית קולה דיאט הפכה בשבילי כבר מגיל שמונה עשרה להתמכרות,
אני מודעת לכך שאני לא פונה למשקה המוגז כשאני צמאה,
 אלא שהוא מחליף לי רצון למשהו מתוק, לפעמים לאוכל, לפעמים הקרירות שלו מרעננת
 ומונעת ממני או יותר נכון מעכבת אותי מללכת למקרר.
בהמשך לשאלה במפגש התבקשנו להחליף את כמויות הדיאט קולה בשתיה אחרת,
כשמבחינתי האופציה היחידה היא מים ונענע עם מעט ממתיק.
הצלחתי ?  לא ממש אבל כמויות הנענע שקניתי פשוט עברו לסלט.



כוכבי הקניות שלי בזמן האחרון הם העלים
המקרר מלא בפטרוזליה ונענע שמשתלבים כל יום בסלט שלי ומהווים חלק נכבד ממנו,
בפוסט האחרון כתבתי שאני משועממת ומחפשת רעיונות חדשים לארוחות צהריים קלילות בנקודות,
אבל אחרי שהכנתי באותו השבוע קציצות קינואה וקישואים בגרסה קלילה,
שלא יצאו מדהימות אבל אכלתי את כולן, וקציצות קינואה וקישואים בגרסה לא ממש קלילה,
שגם אותן אכלתי באותו היום,אז החלטתי להפוך את בלילת הקציצות לפשטידה שיצאה מצוינת 
ומנחשים ? גם אותה אכלתי בלי להשאיר פירור.....
התוצאה באותו השבוע היתה אכזבה כשהמדריכה הודיעה לי שהמשקל נשאר ללא שינוי.


הפתרון מבחינתי היה לחזור לסלט הירקות אבל לשנות את התוספות שלו,
כמו במסעדות שבו מרכיבים את הסלט לפי בחירה,
במקרר ליד החסה הצטרף סיר קינואה, קערת שעועית, תפוחי אדמה ואספרגוס טרי
כך שכל פעם שהכנתי סלט בצהריים, שיניתי את התוספות שלו,
שהיו כבר מוכנות ולא התעכבתי בהכנתן.  


בתמונה ארוחת צהריים: סלט ירקות וחביתת קינואה נהדרת,
המתכון של אילאיל זיו שפורסם בבלינג בלינג



ביום שישי בשקילה השבועית שלי שמחתי לשמוע את המילים 
"קילו ירידה" שהוכיחו לי שזה כנראה המסלול הנכון בשבילי.




עוד פוסטים בסדרה... 







19 תגובות :

  1. וואו, את אלופה, כל הכבוד.
    כמה נחמד לקרוא את החוויות שלך, וכמה הזדהיתי עם ההתמכרות לדיאט קולה...ממש נורא, אני מקלידה וליד היד שלי מונחת פחית קרה של דיאט קולה, איך מפסיקים עם זה?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה !
      אין לי טיפים לגמילה מקולה דיאט, אני שותה כמויות,
      ומכורה כבר שנים....
      גם אני מקלידה עכשיו ולידי כוס קולה דיאט קרה
      :-)

      מחק
  2. כל הכבוד, אורלי!!
    הרעיון של תוספות מוכנות לסלט גאוני. אימצתי!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אורית !
      איזה כיף לשמוע !
      :-)

      מחק
  3. כל דבר שאפשר פשוט להפסיק את השימוש בו נורא קל להגמל ממנו. מנסיון ובאחריות!!! סגריות, קולה, טלויזיה.... יו ניים איט. אני מהמתמכרים שנגמלו מכל השלושה בקלות ובלי להסתכל אחורה. הבעיה נעוצה בדברים שאי אפשר להפסיק לצרוך באופן מוחלט כמו אוכל.... כל הכבוד על ההתמדה!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני בטוחה שאפשר להפסיק את ההתמכרות לקולה דיאט,
      זה רק ענין של כוח רצון,
      כי בהריונות שתיתי רק פחית אחת ביום,
      ובהנקה של מיה ויונתן לא שתיתי בכלל קולה דיאט,
      הפסקתי לגמרי ושתיתי כמויות של מים,
      גם לטלוויזיה אני מכורה....
      :-)

      מחק
  4. את פשוט מדהימה. מחזקת את ידייך

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על הפרגון,
      כיף לקרוא תגובה כזאת
      :-)

      מחק
  5. כל הכבוד.גם להשאר באותו משקל זה לא קל.
    אל תשכחי שאת לא חייבת לעשות את כל מה שאומרים לך. גם ככה הדיאטה קשה. דיאטה זה קשה! אני בנושא הד.קולה הייתי מזגזגת- מה שלא הייתי עושה אם היה מדובר נגיד בסוג מזון.
    אחרי שתרדי קצת, תורידי את הקולה. לא דחוף בשלב הזה. משמין זה לא ,לדעתי

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכימה איתך,
      כרגע חשוב לי יותר לשנות את הרגלי האכילה שלי,
      תודה
      :-)

      מחק
  6. כל הכבוד לך.
    הפוסטים שלך גורמים לי לחשוב על שגרת האכילה שלי גם כן.
    אני מנסה את דרכי בכל מיני שילובים אבל מתייאשת מהמסביב. מהפינוקים הקטנים שגם אם הם לא גדולים הם משמעותיים. מחוסר הסדר בארוחות, העייפות הנוראית מהחום שמחרבשת את שגרת האכילה שלי גם כן.
    חיפשתי תמונה בפייסבוק עכשיו, וקלטתי תמונה שלי מלפני שנה בים. לא הייתי במשקל היעד שלי, אבל הרבה פחות מהמשקל שלי היום.
    כך שחיזקת אותי! יש לאן לשאוף! :)
    המשך בהצלחה! :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מיטל
      :-)
      אני חושבת שכרגע קל לי יותר כי אני בבית ויכולה להכין
      סלטים טריים ופירות,
      אני מקווה להתמיד גם בהמשך

      מחק
  7. אורלי כל הכבוד על הירידה היפה ! קילו בשבוע זו ירידה מכובדת. אני ירדתי בשבוע האחרון קילו וחצי ובלי תפריט מיוחד, פשוט הורדתי כמויות בהכל וזה שהאיש שלי שהה בחו"ל בשבוע שחלף ונשארתי עם הילד לבד בהחלט תרם לירידה...הלוואי שאמשיך כך. כדי לשדרג סלטים אני מאלתרת רטבים מדהימים ולא משמינים כלל וכלל. מערבבת קצת חרדל דיז'ון (עם עדיפות לזה הגרגרי מאשר למשחתי) עם דבש, מעט ג'ינג'ר טרי קצוץ (או מעט אבקת ג'ינג'ר מיובש), מעט שום קצוץ, טיפונת שמן זית, שפריץ לימון- לערבב טוב ולטפטף בעדינות מלמעלה על הסלט אפילו בלי לערבב (אפשר כמובן גם לערבב)והרי לך סלט גורמה משובח. קבלי עוד אחד- מעט רוטב סויה, קצת שום קצוץ, מעט ג'ינג'ר קצוץ (או ג'ינג'ר מיובש), מעט צ'ילי גרוס, מעט דבש, שפריץ של לימון, כמה טיפות של שמן סומסום (אבל באמת רק כמה טיפות כי הוא מאוד דומיננטי ומשתלט אם שמים יותר מדי) - לערבב הכל ולטפטף מעט מעל הסלט, אפשר גם להוסיף מעט אגוזי מלך או גרעיני חמניה (ממש בקטנה, יש לזה ערך תזונתי משובח המכיל חומצות שומן בלתי רוויות היעילות לבריאות הלב ובכלל לבריאות טובה) אפשר להכין כמות רוטב למספר ימים ולשמור בצנצנת סגורה היטב במקרר. ניסית בסוף את הירקות הצלויים שלי? אגב, הרטבים שכתבתי עליהם פה אינם לקוחים מאף ספר בישול , הכל מהמטבח הפרטי שלי :-) בטוחה שלא המצאתי את הגלגל ושעוד אנשים עושים דברים דומים....באמת ממליצה לנסות בכדי לשדרג את הסלטים שלפעמים כל כך משעממים לנו בפה. אפרופו, מים עם נענע...קבלי שדרוג :- מיץ לימון טרי לערבב לתוך 2-3 כוסות מים (בתוך קנקן כמובן) להוסיף את הנענע וממש להכניס את הכפית בתוך העלים תוך כדי ערבוב, זה מוציא את כל הטעם הנהדר של הנענע אל תוך המים. אפילו בלי ממתיק זה טעים ומרווה במיוחד כשהמים קרים מאוד. האיש שלי שואל אותי עכשיו מה את חופרת שם ? ואני מספרת לו שאני נותנת טיפים בענייני אוכל.....הוא: לכי כבר למאסטר שף, מעבירים אותך בלי אודישן בכלל :-) עד כאן "לידיה חפירות"

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לידיה,
      :-)
      אני מאוד מעריכה את הטיפים והרעיונות שאת כותבת כאן,
      הם מאוד עוזרים לי, הוספתי פעם אחת קצת אגוזי מלך לסלט
      ואומנם לא הוספתי הרבה אבל זה הוסיף מאוד.

      מחק
    2. בכייף אורלי :-) שמחה תמיד לתת טיפים :)

      מחק
  8. סחתיין.
    הכי חשוב כשלא יורדים בכלל בשבוע מסויים - לא להשבר... יש גם שבועות שהגוף "נתקע" בהם. שיהיה המשך הצלחה מסחררת - הצילומים שלך מקסימים!

    השבמחק
  9. כל הכבוד!! שההמשך יהיה כך גם.
    אני גם חוטאת בדיאט קולה.. זה בערך הבעיה היחידה שלי מבחינת התפריט (כל השאר אני מאוד מקפידה)
    הבעיה היא שאני נהנית מזה כפי שתיארת- טמפ' מעולה, קצת מוגז...
    הקצבתי לעצמי לא לקנות קולה בחוץ, רק לשתות ממה שיש בבית, הבעיה היא שעכשיו במבחנים אני כל הזמן בבית...
    אני חובבת סלטים... תוספות מוכנות נקראות לי כאופציה מעולה!

    השבמחק
  10. זה אכן מסלול קשה, אני כל פעם מנסה לחזור אליו, שומרת קצת ואז בורחת ממנו בגלל מיליון סיבות [נו, אכילה רגשית...]
    למזלי הצלחתי להיגמל מהר מאוד מדיאט קולה או בכלל ממשקאות מוגזים, אבל יש לי את הדברים שלי שאני עוד צריכה להיגמל מהם.

    מצאת אחלה פתרונות, ואם הם עובדים בשבילך זה בכלל מצוין :)

    השבמחק
  11. היי אורלי, באמת כל הכבוד לך. התמונות בבלוג שלך עושות חשק לאכול, ולשמור כמוך על המשקל. המשיכי כך.

    השבמחק