רגעים של סופ"ש #16 אסקפיזם וארוחת בוקר ב"המטבח של רמה"

יום שני, 14 ביולי 2014


אסקפיזם. 
במילון : הסחת דעת נפשית באמצעות בילוי כלשהו במטרה לברוח ממצבים מלחיצים במציאות היומיומית. 
במציאות ... אחת המילים אותן כבר נמאס לי לשמוע השבוע ועדיין בוקר יום שישי שלנו היה אסקפיזם במיטבו. 


ביום חמישי בבוקר, כשהשדרן בגלגל"צ, תחנת הרדיו הקבועה שלי אמר "אזעקה בתל אביב",
הרגשתי מיד את ההתכווצות המוכרת בבטן שמתרחשת בכל פעם שאני נלחצת ומופיעה בדר"כ עם דפיקות לב מואצות. במושב האחורי יושבים מיה ויונתן עסוקים בשיחות הבוקר המצחיקות שלהם ואני עוצרת את הרכב באמצע הכביש, מסתובבת ואומרת להם בקול רציני "יש אזעקה... אני מוציאה אותכם מהצד של יונתן"
הם הפסיקו את השיחה שלהם, קולטים את הרצינות שלי ומקשיבים לי בצורה מופתית,
מפתיעים אותי עם הבגרות שלא אופיינית להם בימים אחרים.
חצי דקה לאחר מכן היינו במקום המוגן הקרוב ביותר לרכב עם עוד כמה תושבים שהאזעקה תפסה אותם בדרך. 
ואני מחבקת את מיה ויונתן בפנים חתומות שלא רומזות אפילו במעט על לחץ או התרגשות,
 למרות שאם הייתם מסתכלים על הידיים שלי הייתם מבחינים מייד כמה הן רועדות.
מהלחץ. מההפתעה. מהמצב הבלתי נסבל.
רבע שעה אחרי זה מיה ויונתן כבר היו בגן לא לפני שגרמתי לפקק קטן ברחוב.
 אחרי שבמשך מספר דקות, כשהאזעקה כבר הפסיקה לא הצלחתי להתניע את הרכב שעמד באמצע הכביש,
לחצתי שוב על הקוד. חיכיתי. ניסיתי להסדיר את הנשימה. חייכתי במבוכה. כלום לא עזר לי.
עד שהגיע נהג משאית חייכני שהסב את תשומת ליבי לעובדה פשוטה ושטותית שמנעה ממני להתניע את הרכב.


אני לא קולטת מה עבר עלינו בשבוע שעבר. 
אזעקות. חדשות מסביב לשעון. לחץ. דאגה. חדר מדרגות. Whats up. הכל בסדר ?
מוזמנים לצפון וגם לאילת. עד שיהיה רגוע יותר. מתי ? 

אז ביום שישי בבוקר נסענו לנטף,
 ל"המטבח של רמה" מסעדה אליה רציתי להגיע כבר מזמן וכל פעם סידור זה או אחר מעכב אותי.
הפעם שוב התלבטתי. רבע שעה לפני היציאה, והמחשבות... נוסעים ? מבטלים ? ונסענו.








הגענו למסעדה הוותיקה והמוכרת שפתוחה רק בסופי השבוע,
ומתבססת על תפריט ועיצוב שמשדר פשטות וחיבור לאדמה,
ישבנו לאכול ארוחת בוקר באווירה פסטורלית ושקטה,
מיה ויונתן התלהבו מעשרות הצמחים בכניסה למסעדה, בוחנים את הפרחים, העלים והצבעים המשגעים,
נהנינו משירות אדיב ובעיקר נהנינו לאכול מנות מיוחדות ומקוריות כמו המנה המצוינת שלי:
סלט עלים ירוקים עם פיסטוקים, דובדבנים,פטל וגבינת עיזים.


לעמוד הפייסבוק של "המטבח של רמה"




תגובה 1 :

  1. התמונות שלך פשוט מעוררות תאבון.
    אף פעם לא הייתי במקום הזה ועכשיו עשית לי חשק...
    מניחה שזה יצא רק אחרי הלידה :)

    השבמחק