קופסת ההפתעות חוגגת חצי שנה (גלוסיבוקס)

יום שני, 18 ביוני 2012


חמישה מוצרי קוסמטיקה מוקטנים המגיעים עד לפתח הדלת בקופסה מרשימה,
היא הפתעה נחמדה ומפנקת, תוסיפו לזה את המחיר הסביר (60 ש"ח)
ואת העובדה שלרוב החבילה תכיל יותר מחמישה מוצרים, חלקם גם יהיו בגודל מלא,
 והרי לכן פינוק מושלם.

שרות גלוסיבוקס הגיע לישראל בינואר 2012 ולווה בהשקה מרשימה, שבישרה על קונספט חדשני בארץ.
בתור מכורה לאיפור ולקוסמטיקה הקונספט הקסים אותי מההתחלה,
  בעקבות ההשקה המיוחדת לבלוגריות וקבלת קופסת ינואר, כתבתי את הפוסט "קופסת ההפתעות"
 בו התלהבתי מהשירות וגם הכרזתי שנרשמתי כלקוחה לקופסת פברואר.
מאז עברו כמה חודשים וקופסאות ....

חשוב לי לציין שאת הפוסט הזה אני כותבת כלקוחה לכל דבר, למרות שקיבלתי כל חודש פניה ממשרד היח"צ של גלוסיבוקס לקבל את הקופסה ולכתוב עליה העדפתי להיות מנויה מהמניין,
וזאת מתוך מטרה שהחוויה והניסיון שלי ובהתאם גם הפוסטים שאכתוב יכללו את כל החוויה של שירות מסוג זה,
כולל קבלת המוצר, המוצרים עצמם והיעזרות בשרות הלקוחות במידת הצורך.
יחד עם זאת עובדה אחת הפכה אותי למנויה קצת שונה - בעברי עבדתי בתור דיילת קוסמטיקה
 ובהמשך כסופרוויזרית של שתי חברות יוקרה אצל אחד היבואנים הגדולים בארץ,
 נושא דוגמיות, מוצרים מוקטנים ומתנות ללקוחות לא היה חדש לי בכלל,
ואני מכירה אותו מכל הבחינות כולל הצד הכלכלי שלו.




"בכל חודש גלוסיבוקס שולחת לך חמישה מוצרי טיפוח יוקרתיים בגודל שמאפשר לך לחוות את המוצר, ארוזים בקופסה ורודה וריחנית, להתנסות בביתך"
כך מתארת גלוסיבוקס באתר האינטרנט שלה, וכך גם נאמר בהשקה לפני חצי שנה,
 על השרות אותו היא מעניקה למנויות שלה. האם היא מקיימת ?  כן.
כל קופסה שהגיעה לביתי בחצי שנה האחרונה הכילה מינימום של חמישה מוצרים מוקטנים,
של חברות שונות, לפעמים גם מוצרים בגודל מלא, את חלקם אהבתי יותר וחלק אהבתי פחות, אבל על טעם וריח ...
על הקופסה הורודה והמעוצבת גם אי אפשר להתווכח, אבל על מה כן ?

שרות גלוסיבוקס עבורי ועבור נשים רבות אחרות הוא חוויה,
הכוללת מעבר לקבלת המוצרים המוקטנים, גם הפתעה, פינוק, שרות עד הבית
ובנוסף ידיעה שמאחורי המוצר יש חברה שמעניקה פתרון לבעיות במידה ונתקלים בהן. 
בתחילתו של המיזם בארץ, היתה לי תחושה שהוא הושק ללא הכנה מתאימה לחלק ממרכיבי השירות.
התפלאתי מאוד שכבר בחודש הראשון לאחר ההשקה העלו גלוסיבוקס את מחיר הקופסא ל- 75 ש"ח
במקום 60 ש"ח במקור, הבדל מהותי בעלות הקופסה למנויה חדשה, ההסבר לעליה במחיר היה עלות השליחויות.
 בתחום הזה היתה ניכרת בעייתיות רבה בתחילת השרות.
קופסת חודש פברואר, לא הייתה מגיעה אליי אם לא הייתי מתקשרת לקחת את מספר החבילה שלי משרות הלקוחות של גלוסיבוקס, שלאחר שתי דקות הבנתי שחיכתה לי כשבוע בדואר. תיאום שליחות נערך באותו הרגע ולמחרת הגיע השליח בזמן שנקבע. בחודש מרץ לעומת זאת, התעדכנתי במייל שהחבילה בדואר, התקשרתי לתאם שליחות, אבל השליח הגיע בפעם הראשונה ללא התראה, כשלא הייתי בבית. למחרת ביום בו תואמה השליחות מלכתחילה, הגיע השליח באיחור, שוב לא הייתי בבית. בשיחת טלפון לדואר שליחים נאמר לי שאני צריכה לבוא לקחת את החבילה, מכיוון שהם מבחינתם הגיעו כבר פעמיים וזאת המכסה. לא עזרו לי הסברים לגבי הזמן שלא תואם והאיחורים ואני בתגובה עניתי שאין בכוונתי לבוא לקחת את החבילה ושניתן להחזיר אותה לגלוסיבוקס. כמה דקות לאחר השיחה המעצבנת והמתישה החלטתי לבטל את המנוי. ה"ריצה" אחרי החבילה והאנרגיות שהשקעתי הכעיסו אותי, אבל החלטתי לתת אפשרות לשרות הלקוחות של גלוסיבוקס לטפל בבעיה. באותם השבועות שרות הלקוחות של גלוסיבוקס קיבל ביקורות גרועות במיוחד בפייסבוק ממנויות שונות, אבל אני הופתעתי לטובה, כשהבעיה טופלה בזמן קצר מאוד, למחרת קיבלתי טלפון משרות השליחים לתיאום מחודש של החבילה. 48 שעות לאחר השיחה עם שרות הלקוחות החבילה הגיעה אליי, עיכוב מיותר לחלוטין.
מאותו החודש יוצרים איתי קשר לגבי החבילה והיא מגיעה תמיד בזמן, שיפור רציני.
בעיה נוספת נוצרה במקביל לשיפור השליחות וקבלת החבילה בנושא תוכן החבילה, כל חודש הבחנתי שבקופסה שלי יש אומנם מוצרים מוקטנים כמובטח, אבל בקופסאות אחרות יש מוצרים בגודל מלא, האכזבה הייתה משותפת להרבה מנויות של גלוסיבוקס, כאשר חוסר האיזון בתוכן הקופסה, נובע לפי החברה מכמויות של מוצרים אותם מקבלת גלוסיבוקס מחברות הקוסמטיקה,  אבל בשבילי הסיבה לא חשובה,
התחושה שמנויה אחרת מקבלת חבילה "טובה" יותר ומשלמת את אותו הסכום כמוני,
מאכזבת וגורמת לתחושה של החמצה.
ביקורות רבות נרשמו בדף הפייסבוק של גלוסיבוקס שהפך למקום "התנגחות" בין החברה למנויות.
 בחודשים הראשונים של המיזם בארץ, קראתי תלונות של מנויות בדף, כאשר במקום ששרות הלקוחות יקרא את התלונה, ויענה למנויה דרך הטלפון או דרך המייל, התפתחה "שיחה", לרוב לא "מוצלחת" בין שני הצדדים.
בהמשך (לתדהמתי) מחקו גלוסיבוקס תלונות של מנויות מהדף, שוב גם כאן היתה מספיקה שורה אחת -  שהתלונה תיענה דרך שרות הלקוחות כדי להראות למנויה שכתבה את התלונה וגם לאחרות שהחברה דואגת שלקוחותיה יהיו מרוצות.

אפשר לכתוב עוד הרבה על המיזם לכאן ולכאן, ולצד מנויות מרוצות תמצאו גם כאלו שלא,
למרות הבעיות בהן נתקלתי בחודשים הראשונים להיותי מנויה, ניתן להבחין בשיפור רב,
אני מקווה ובטוחה שברגע שהשרות יתבסס בארץ,
יגדל שיתוף הפעולה בין גלוסיבוקס ליבואנים השונים, ותוכן הקופסה ישתפר מחודש לחודש.


לסיכום:
כרגע העלות שאני משלמת (60 ש"ח בתור מנויה ותיקה) בהחלט מצדיקה את חווית ההפתעה, המוצרים,
 וההזדמנות לנסות כל חודש מוצרים חדשים,  שאין לי אפשרות לקבל מהרשתות השונות,
יחד עם זאת אני חושבת שבגלוסיבוקס צריכים להבין שלא לכל מנויה יש סבלנות שהשרות ישתפר,
ולכן הם צריכים לטפל במיידית בבעיות בהן נתקלות המנויות.
כרגע אני ממשיכה להיות מנויה, ומחכה כל חודש לקופסת ההפתעות שלי.




4 תגובות :

  1. אחלה סיכום.

    בחודש שעבר החלטתי להפסיק את המנוי, בעיקר בגלל השירות של גלוסיבוקס וההרגשה שהם מאוד אטומים, ומעדיפים לטפח מנויות שלא מתלוננות מאשר לנסות ולפתור בעיות ולקבל ביקורת.
    אני באמת מקווה שהם ישתפרו, אני אשמח לחזור ולהצטרף לשירות כי נהניתי ממנו

    השבמחק
  2. תודה :-)
    ראיתי שביטלת את המנוי,
    אני באמת מקווה שהשרות ישתפר,
    כי יש לו פוטנציאל אדיר.

    השבמחק
  3. סיכום טוב וממצה.
    כשהשירות החל הייתי קרובה מספר פעמים להזמין אבל החלטתי שאראה קודם לאן זה הולך ואני שמחה שחיכתי.
    כמו כן זה שהחלטת להיות מנויה מן המניין- מאוד מעורך בעיני.
    שאפו!

    השבמחק
  4. השירות בהחלט בחיתוליו. מעריכה את הסבלנות שלך לשיפור השירות.
    בעיני בגלוסי לא מספיק מבינים מה המהות של המוצר שהם מוכרים ומה משמעות/ערך המוצרים שבקופסה. אי לכך נוצרת דיפרנציאליות היסטרית שגורמת לעלבון ללקוחות רבות.
    לדעתי בכל חודש הם מצליחים לפספס ובגדול.
    ואגב, דווקא בתור דיילת יוקרה בעברך - האם את.מסכימה עם האימרה בתחילת.הפוסט שמקבלים חמישה מוצרים *יוקרתיים* ? בעיני רחוק מכך!!
    לא הייתי חוזרת לשירות ב 75 שח. ובטח שלא לפני שפתרו את הבעיות שהם לוקים בהם מתחילת השירות...

    השבמחק